Gert Rosenkvist

Gert Rosenkvist har siden 1998 drevet den selvstændige konsulentvirksomhed Rosenkvist Consult, hvor han arbejder med ledelses- og medarbejderudvikling og organisatorisk læring i både offentlige og private virksomheder og organisationer. Gert arbejder ud fra anerkendende, relationelle og narrative tilgange – omsat til en forståelig og anvendelsesorienteret form, ”der er intet så praktisk som en god teori”. Dette sker gennem skræddersyede udviklingsforløb, ledelsesudvikling, målrettede kurser, foredrag, teamudvikling, coaching og sparring.

Gert er uddannet cand.mag. (tysk, historie og litteraturvidenskab) fra Københavns Universitet og Roskilde Universitet og har tidligere arbejdet som gymnasielærer, daghøjskoleleder og aftenskoleleder, forskningsmedarbejder ved Udviklingscenter for Folkeoplysning og Voksenundervisning på Danmarks Lærerhøjskole samt som intern konsulent i DSB Uddannelse.

Gert har løbende efterudannet sig som konsulent indenfor systemisk tænkning og metode hos Pia Laursen og DISPUK, samt gennem kurser hos Haslebo & Partnere og narrativ teori og praksis hos DISPUK.

Gert er medstifter af faglige netværk og træningsgrupper for konsulenter, herunder ”Netværkstedet” og ”Narrativ Træningsgruppe” og er desuden underviser på diplomuddannelsen i offentlig ledelse under COK samt censor ved Århus Universitets masteruddannelse i voksenuddannelse.


Kontakt:

Rosenkvist Consult 

Teisensvej 34
5000 Odense C

Mobil: +45 20211292

E-mail: mail@rosenkvistconsult.dk

Hjemmeside: www.rosenkvistconsult.dk 

Udgivelser

Rosenkvist, G. (2002). Coaching i organisationer. Coaching som udviklingsværktøjer. Coachingteknikker. Hvordan lærer man at coache. I Stelter., R. (red.): Coaching: læring og udvikling. Dansk Psykologisk Forlag

Rosenkvist, G., Hansen-Skovmoes, P., Haslebo, G., Haslebo, M., og Schnoor, M. (2008): Anerkendende og relationel ledelsesudvikling. I: Ledelse i udvikling nr. 5.

Rosenkvist, G., Hansen, M. (2008). Voksenundervisning formidling i praksis. Hans Reitzels Forlag


Gert Rosenkvist er desuden forfatter og medforfatter på flere artikler om læring og læreprocesser i organisationer.